Storklubben

De eldste barna i barnehagen - Storklubben

Stiftelsen Aurora har valgt å satse ekstra på skolestarterne. Og i Regnbuen barnehage har vi en ekstra Pedagog og utvidet tid til gjennomføring og planlegging av aktiviteter tilpasset denne aldersgruppen.

Vi ønsker å legge til rette for at barna opplever vennskap, glede, humor, ansvarlighet, selvstendighet og valgmuligheter i et leik inspirert miljø. Sentralt i arbeidet er å styrke barnas selvfølelse gjennom at de blir møtt med anerkjennelse og synliggjøring av hver enkelt sin kompetanse. Sammen ønsker vi å skape et miljø hvor alle skal få mulighet for positiv selvutvikling og sosial tilhørighet. Dette skjer på gruppedelingsdager, gjennom aktiviteter i barnehagen på torsdager, samt at vi drar på tur 1 dag i uka, på mandager.

Vi ønsker at barna skal ha medvirkning både i planleggingsprosessen og i selve gjennomføringene av samlingene våre. Vårt mål for Storklubben er å gjennom denne arbeidsmåten, å utvikle selvstendige og trygge barn, som lettere vil takle overgangen mellom barnehage og skole når den tid kommer.